Gruodžio 8 d. Palangoje vyko susitikimas su žymiu lietuvių violončelininku Mindaugu Bačkumi

Palangos burmistro Jono Šliūpo muziejus, visą rudenį kvietęs į susitikimus, kuriuose ryškūs Lietuvos kūrėjai dalijosi pamąstymais apie kūrybą, o neretai atsiverdavo ir asmeniškiems išpažinimams, užbaigia šį renginių ciklą jaukiam vakarui kviesdamas susitikti senojoje viloje „Ramybė“. Čia gruodžio 8 d. vienas žymiausių lietuvių violončelininkų Mindaugas Bačkus pasakojo apie savo muzikinę kelionę, pastaruosius 12 metų besitęsiančią Klaipėdos kameriniame orkestre, tarpusavio ryšių stebuklus, gimusius jame, muzikuojančią šeimą, sąsajas su savo šaknimis, kartais nuviliantį žiūrovą bei širdyje rezonuojantį mylimo instrumento virpesį. Muziką ir pedagogą kalbino klaipėdietė žurnalistė Agnė Bukartaitė – iniciatyvų autorė, aktyvi uostamiesčio kultūrinio gyvenimo dalyvė.

  

Mindaugas Bačkus – charizmatiška ir ryški asmenybė meno pasaulyje. Nors šiuo metu gyvenimą kuria Klaipėdoje, muzikinės biografijos įrašai liudija apie turtingą tarptautinį kūrybinį kelią, atvedusį iki Klaipėdos kamerinio orkestro meno vadovo pareigų, vienintelių šalyje nepaprasto pasisekimo sulaukusio tarptautinio violončelės festivalio ir violončelės akademijos inicijavimo.

Nors vadinamas vienu iš barokinės violončelės tradicijos kūrėjų Lietuvoje, M. Bačkus drąsiai peržengia muzikavimo standartus. Siekdamas išbandyti vis naujus garso pasaulius, jis bendradarbiauja su šiuolaikinę muziką kuriančiais kompozitoriais, violončelės skambesiui atveria džiazą, teatrą, šiuolaikinį šokį, elektroninę ir roko muziką. Tarsi patvirtindamas savo mintį, kad pasaulį suvokia per muzikavimą, violončele atliekamais kūriniais muzikas praturtins ir muziejaus rengiamą susitikimą.

Nors kritikai pastebi, kad M. Bačkaus muzikinė raiška labiau krypsta į baroko ir šiuolaikinės muzikos žanrus, pats violončelininkas yra sakęs, kad dabar negalėtų savęs įsprausti į skambesio rėmus: „(…) mano „muzikinė partitūra“ turbūt yra tuščias penklinių sąsiuvinis, kuriame pieštuku šimtus kartų rašytos natos, tada ištrintos ir vėl rašytos, ir vėl trintos (…) (Elvina Baužaitė, „7 meno dienos”). Pastaraisiais metais violončelininkas aktyviai įsilieja į kūrybines uostamiesčio iniciatyvas, kuria su Šeiko šokio teatru, koncertuoja Tomo Mano ir kituose festivaliuose ir pabrėžia, kad jam įdomi įvairių meno sričių sinergija.

Asmeninės savybės – neakademiškas mąstymas, atvirumas, drąsios naujų spalvų paieškos darniai rezonuoja ir M. Bačkaus vadovaujamo Klaipėdos kamerinio orkestro, šiemet mininčio 30 metų veiklos sukaktį, repertuaro pasirinkimuose. M. Bačkui vadovaujant orkestras parengė daugiau nei 500 įvairaus žanro koncertinių programų su pasaulyje pripažintais atlikėjais tiek Klaipėdos koncertų salėje, tiek kitose šalies ir užsienio scenose. „Orkestras yra organizmas, kurio pagrindinė misija – skelbti grožio ir prasmės ideologiją per muziką“, –  yra sakęs jo vadovas. Didžiuodamasis orkestro muzikantų profesionalumu, šalia svarbių orkestro biografinių pasiekimų jo vadovas akcentuoja puoselėjamą tamprų ir šiltą kolektyvo narių ryšį, atvirumą ir dinamiškumą, naujomis spalvomis praturtinantį muzikinį bendradarbiavimą su skirtingais dirigentais ir kompozitoriais.

Palangos burmistro Jono Šliūpo muziejuje tęsiantis renovacijos darbams į jaukų, violončelės skambesio lydimą susitikimą su violončelininku Mindaugu Bačkumi kviečiame į vilą „Ramybė“ (Vytauto g. 54) gruodžio 8 d. 17.30 val. Renginys nemokamas, tačiau dėl riboto vietų skaičiaus maloniai kviečiame registruotis el. paštu j.sliupo.muziejus@lnm.lt

 

Kada? 2022 m. gruodžio 8 d., 17.30 val.

Kur? Viloje „Ramybė“ (Vytauto g. 54, Palanga)

Kiek? Nemokamai

  
Palangos burmistro Jono Šliūpo muziejaus informacija

Smush Image Compression and Optimization